
pimeco.com 20/02/2025 - 17:12:55 | ![]() ![]() |

El 80% dels comerciants asseguren que han venut manco que l’any passat
CAIGUDA EN PICAT DE LES VENDES EN LES REBAIXES D’HIVERN
La campanya de rebaixes d'hivern no ha generat l'impacte esperat en el comerç de Mallorca. Les dades de la darrera enquesta realitzada per la patronal, reflecteixen una preocupant caiguda de les vendes. Un fet que genera una gran incertesa en el sector.
El 76,6% dels comerciants enquestats asseguren haver experimentat una caiguda en les seves vendes en comparació amb campanyes anteriors, mentre que només un 20% afirma haver registrat un increment positiu. Per altra banda, només un 5% dels enquestats considera que les vendes s'han mantingut estables respecte a l'any anterior.
Entre els sectors més afectats per la davallada de vendes destaquen els de la moda i el calçat. El primer ha patit una davallada del 22% respecte a les rebaixes d’hivern de 2024 i, el calçat un 21.5%. Aquestes dades subratllen també l'impacte negatiu que han patit alguns dels principals eixos comercials de Palma com ara Sindicat, Geranis o Velázquez.
A escala general, el 71,6% dels enquestats valoren aquesta campanya de rebaixes com a negativa, davant d'un 28,3% que la consideren positiva. Aquestes xifres reflecteixen la creixent preocupació del comerç local davant la manca de dinamisme en l'economia i el canvi en els hàbits de consum dels clients.
Segons els comerciants, l'augment constant de promocions, com el Black Friday, i l'avançament de les rebaixes han afectat negativament l'impacte de la campanya. Alguns afirmen haver vist cartells de descomptes des del 27 de desembre, fet que ha contribuït a la pèrdua de la tradicional sensació col·lectiva d'inici de rebaixes el 7 de gener. A més, les condicions climàtiques, amb hiverns cada cop més càlids, dificulten la venda de peces més gruixudes i d'abric. També destaquen que les rebaixes d'estiu són molt més exitoses gràcies a l'afluència de turistes estrangers i adverteixen que "no es pot mantenir una temporada sencera amb descomptes i rebaixes constants".
Des de PIMECO, s'insta les administracions i entitats competents a reforçar les estratègies de suport al comerç de proximitat, impulsant mesures que fomentin la competitivitat i l'atracció de clients. L'evolució de les pròximes campanyes serà clau per determinar el futur del sector.
“Des de PIMECO volem alertar de la difícil situació que travessa el petit comerç. Cada cop més, ens enfrontam a desafiaments que requereixen el suport de les administracions. El comerç local no pot sostenir-se amb campanyes de descomptes permanents que redueixen el seu marge de benefici i posen en perill la viabilitat de molts negocis. Per aquest motiu, consideram essencial que es posin en marxa mesures de suport per reforçar la competitivitat del comerç local i garantir-ne la sostenibilitat” afirma la Presidenta de Pimeco, Carolina Domingo.
“Exigim que s’adoptin mesures concretes per donar suport al petit comerç, com ara: campanyes de dinamització que incentivin el consum local i una regulació del període de rebaixes per evitar que perdi el seu impacte” diu Domingo.
Pimeco considera que el comerç de proximitat és essencial per a les nostres ciutats, per a la vida als nostres barris i per a l’economia local. “No podem permetre que continuï perdent terreny davant de grans plataformes i models de negoci que no generen el mateix valor en el nostre entorn” conclou Carolina Domingo.


- El Tendedero/Agenda: La XXII Muestra de la Lampuga de Cala Rajada (Capdepera) una cita con sabor marinero; El Gran Premio del Criador de Trote se celebra en Son Pardo
- Dolorosa derrota en el último minuto (4-2)
- VOX ALGAIDA CRITICA A LA ALCALDESA SOCIALISTA POR CONVERTIR LA FIRA EN UN ACTO DE PROPAGANDA IDEOLÓGICA
- La tormenta se está cebando con el municipio de Manacor, inundada la plaza del Sol y la Luna de Porto Cristo, los bomberos acuden al bar Manhattan, el agua hace un embalse, se desbordan los torrentes de Calas y Cala Mandia
- Vergüenza y falta de respeto: Desde Habtur queremos manifestar nuestra profunda indignación ante el acuerdo reciente hecho público entre el Consell de Mallorca y la plataforma Holidu
- Las reservas hídricas en Baleares suben al 44% en septiembre. Las unidades de demanda de Artà y Eivissa entran en escenario de alerta. Manacor-Felanitx, Migjorn, normal
- El sábado 18 de octubre se celebra en Manacor el Mercado de Segunda Mano, de 10:00 y hasta las 14:00 horas. Lamentan que ese mismo día también está el mercadillo de Porto Cristo
- Opinión: El alcalde de Manacor dicen que ha retirado la bandera española de la policía municipal: Un acto que desafía la ley y la representación nacional, la Delegación del Gobierno no se entera
- Convenio de colaboración entre el Consell de Mallorca y el Ayuntamiento de Sant Llorenç para la mejora de las condiciones de paso del Xaragall de Son Manxo en la carretera Ma-4024 en Son Carrió
- Constituir un régimen especial de recogida de viajeros para los vehículos con autorización de transporte público discrecional de viajeros con vehículo turismo en Artà, Son Servera y Sant Llorenç