
assembleasobiranistademallorca 13/05/2025 - 19:06:32 | ![]() ![]() |
L’ASM acusa el PSOE de cinisme lingüístic
L’Assemblea Sobiranista de Mallorca acusa el PSIB-PSOE de cinisme lingüístic arran de les declaracions del seu portaveu al Parlament, Iago Negueruela, que ha atacat el PP per «perseguir la llengua en matèria educativa» i li ha advertit que «no es pot jugar amb la llengua». Aquestes paraules xoquen frontalment amb l’acció política del Govern de Francina Armengol, que en dues legislatures ha castellanitzat l’escola fins al punt de fer davallar deu punts l’aprenentatge del català a primària.
Si bé és innegable que el PP no fa res per l’escola en català, no podem oblidar que el Govern d’Armengol va retirar el TIL, com li ho reclamava la major manifestació de la història de les Balears, però no va fer complir el Decret de mínims, ni va recuperar el Servei d’Ensenyament del català, ni va preparar els mestres per afrontar unes aules amb alumnat majoritàriament castellanoparlant. Això, després d’utilitzar les camisetes verdes de l’Assemblea de Docents i La Crida per recuperar el poder polític, tal com torna a fer ara assistint a les diades per la llengua.
D’igual manera, el PP ha suprimit el requisit del català a sanitat i altres sectors de la funció pública, però cal recordar que el PSOE pretenia fer el mateix a sanitat, fins que es va veure forçat a restringir-ho a algunes especialitats. Tampoc no va recuperar la llei de comerç, que protegia el dret a ser atesos en català, ni Televisió de Mallorca, mentre feia servir doblers de l’ecotaxa per finançar festivals de música en castellà d’una ràdio privada de Madrid.
A tot això cal afegir la invasió mediàtica de plataformes i canals de TDT en espanyol, imposada amb mà de ferro pel govern de Pedro Sánchez, el mateix que ens impedeix la recepció de canals en català d’altres comunitats autònomes; els centenars de lleis i normes estatals aprovades cada any que imposen el castellà i marginen el català, i l’allau demogràfica potenciada pel Govern espanyol, que contribueix a la substitució lingüística i poblacional. Tampoc podem deixar d’esmentar que el portaveu del PSOE, el sr. Negueruela, fa les intervencions al Parlament en castellà, igual que VOX, menyspreant la llengua pròpia de la terra que l'ha acollit.
Tot plegat desmenteix la idea que el PSOE fa el que pot amb el català i que votar-lo és un mal menor, i demostra que la seva acció de govern és tant o més perniciosa que la del PP-VOX per a la llengua i la identitat del nostre poble.


- El domingo 12 de octubre a las 19 horas en s'Agrícola Manacor recital acústico a cargo de Damià Fluxà acompañado de Maria Antònia Gomila, Toni Terrades, Carmela Font
- Activitats previstes pròximament a Vilafranca per aquesta setmana
- El PP pide a Armengol que explique con urgencia si existen pagos del PSOE vinculados a los 21 millones de la trama Koldo en Balears
- El PP de Mallorca denuncia la demagogia del PSOE con la vivienda y reivindica las acciones reales del Consell en materia social
- Magda Comas, nueva presidenta de ATA Baleares
- Marga Prohens: “Los jóvenes se han rebelado contra la doble moral de la izquierda y han tomado la bandera de la libertad del PP”
- El Govern organiza una jornada práctica sobre la gestión del estiércol en las fincas agrarias. Cuando se esparce, hay olor durante 3 o 4 días, pero es necesario para nuestra actividad, han explicado
- 52 Exposición Ornitológica de Manacor que se celebrará en el Hipódromo y también IX Monográfico del Gloster, el I del Fife Fancy, y el I de Raza Española, 1 y 2 de noviembre al público en general
- Divendres 10 d’octubre a les 20h tendrà lloc a s’Agrícola Manacor una conferència de Lluís Ballester titulada «La connexió entre la pornografia a Internet i els canvis en la prostitució»
- Dice El Pi: “La denominada Ruta Migratoria Balear es ya una realidad consolidada e insostenible: en lo que llevamos de 2025, han llegado más de 6.000 personas migrantes de forma irregular”