
el-pi.com 31/05/2025 - 14:26:13 | ![]() ![]() |
El Pi acusa el PP de vendre Mallorca a l’extrema dreta per mantenir el poder
Miralles: “Aquest és un acord de pressuposts dictat per VOX que ataca la llengua, fractura la societat i ignora els problemes reals de Mallorca”
Proposta per les Illes ha criticat durament l’acord de pressupostos signat entre el Partit Popular i Vox, que consideren una “rendició ideològica” davant les imposicions de l’extrema dreta. El coordinador general d’El Pi, Joan Miralles, ha denunciat que “el PP ha venut la dignitat dels mallorquins per una cadira”.
Aquest acord no respon a les necessitats de la gent de Mallorca, respon als desitjos d’un partit ultradretà que dicta des de Madrid el que s’ha de fer aquí. El PP s’ha doblegat completament i això té conseqüències molt greus per a la nostra societat”, ha afirmat Miralles.
El Pi denuncia que moltes de les mesures recollides en l’acord són inaplicables o fora del marc competencial de la Comunitat Autònoma, i només busquen titulars buits per satisfer l’electorat de Vox. A més, assenyalen que l’ofensiva contra la llengua catalana suposa un retrocés sense precedents en la integració, la cohesió social i la identitat cultural de Mallorca.
“Convertir el català en un problema, rebaixar-ne la presència a l’escola i a l’administració, és atacar el que som. La llengua no és una nosa que s’ha de tolerar, és una part fonamental de Mallorca. I aquest acord la vol fer inoperant”, ha remarcat el coordinador.
Sobre les propostes en matèria d’immigració, El Pi les qualifica de “inhumanes i electoralistes”, que generen més divisió que solucions. També consideren que la política d’habitatge pactada és pur maquillatge, sense cap proposta estructural per fer front a la manca d’accés a un habitatge digne. En aquest sentit, El Pi proposa mesures concretes com la reconversió d’hotels obsolets per crear habitatge assequible o la regulació estricta de la liberatizació de sòl.
“Mentre la gent no pot pagar un lloguer, PP i Vox fan veure que lluiten contra l’ocupació, però no toquen ni un pam dels interessos que encareixen el sòl i l’habitatge. És pura cortina de fum”, ha sentenciat Miralles.
El Pi es compromet a continuar defensant una Mallorca digna, amb veu pròpia, i rebutja frontalment qualsevol acord que neixi de la submissió a interessos ideològics externs “Mallorca necessita lideratge valent, no servilisme. I molt manco davant els que menyspreen la nostra llengua, la nostra gent i el nostre futur”, ha conclòs.


- Empate amistoso entre el Voleibol Manacor de Superliga y el Sporting Clube de Portugal, en un test de pretemporada que ha terminado (2-2), buenas sensaciones en la capital del Llevant
- Un mallorquí a la cort del rei Artús
- El Hospital de Día de Salud Mental de Manacor ha preparado para día 9 de octubre una jornada de puertas abiertas y diferentes actividades, con el objetivo es visibilizar y sensibilizar
- El Consell concede ayudas a 23 empresas para promocionar el producto de Mallorca, un 35 % más, microempresas, agrarias de transformación y entidades lucro, presupuesto de 450.000€
- VOX DENUNCIA EN EL CONSELL LA CENSURA POR VÍA VANDÁLICA Y ADMI- NISTRATIVA CONTRA SU CAMPAÑA: ¿QUÉ ESPAÑA QUIERES?
- MALLORCA TENDRÁ UNA ESCUELA DE FLORISTERÍA PARA FORTALECER EL SECTOR
- Decenas de residentes en el municipio de Manacor se plantan y alzan la voz ante la parálisis y el caos urbanístico, la disparidad y subjetividad de criterios, caprichos y protocolos administrativos interminables
- Remontada para sumar tres puntazos en Galatzó (4-3)
- Comienza en Manacor el proceso para nombrar al Gerente de Urbanismo del Ayuntamiento. Grupo: A Subgrupo: A1. CD: 30. CE: 45.682 € anuales, con cinco años de ejercicio profesional
- 15 días más en Felanitx: Ampliación plazo presentación de solicitudes jueces de paz sustituto. Todo puede llevarse al Registro General del Ayuntamiento que preside Catalina Soler