
ajvilafrancadebonany.net 13/10/2025 - 15:02:14 | ![]() ![]() |

FIET 2025. FIRA DE TEATRE INFANTIL I JUVENIL DE LES ILLES BALEARS
VILAFRANCA DE BONANY, DEL DIJOUS 16 AL DIUMENGE 19 D'OCTUBRE
www.fiet.cat
Arriba, un any més, la FIET, la FIRA DE TEATRE INFANTIL I JUVENIL DE LES ILLES BALEARS.
Organitzada per Sa Xerxa de Teatre Infantil i Juvenil de les Illes Balears, amb col-laboració amb l'Ajuntament de Vilafranca i el suport d'administracions i iniciatives privades.
Tota la programació i tota la informació en relació a la FIRA , la podeu consultar en el web www.fiet.cat
Les entrades s'adquireixen preferentment per ON-LINE, a la plana web www.fiet.cat .
També podeu acudir al CASAL DE LA FIRA , ubicat a la RECTORIA VELLA, en què podreu informar-vos presencialment i recollir-ne programes en versió impresa, en horari de :
- TAQUILLA al Casal de la Fira – Sa Rectoria Vella
Entrada: Carrer Sant Martí, 25 B (devora teatre)
Dimarts 14 d'octubre : de 09:30 a 13:00h
Dimecres 15 d'octubre : de 16:30h a 20:00 h
Dijous 16 i divendres 17 d'octubre : de 15:30 h a 20:00h
Sa Rectoria Vella – Entrada : Carrer Església
Dissabte 18 d'octubre : de 10:00 a 13:00h i de 15:00h a 20:00h
Diumenge 19 d'octubre : de 10:00h a 13:00h i de 15:00h a 18:30h
També es pot fer ús del telèfon D'INFORMACIÓ 666 505 301 i a [email protected]
Enguany arriba l'edició número 23 de la FIET d'aquest 2025, encara amb el ressò d'haver rebut ara fa tres anys, de part del Ministerio de Cultura del Gobierno de España, el Premio Nacional de Artes Escénicas para la Infancia y la Juventud . Tot plegat, un reconeixement que des de la Xerxa de Teatre Infantil i Juvenil de les Illes Balears, entitat organitzadora i des de l'Ajuntament de Vilafranca, com a administració pública, juntament amb altres institucions insulars, autonòmiques i estatals, a més d'empreses col-laboradores que sempre fan costat - volem compartir amb la gent i amb tot el poble de Vilafranca.
L'edició d'enguany vé carregada, com sempre, d'espectacles per a tots els públics, amb un ampli ventall de propostes de companyies de les Illes Balears i de la resta de l'estat, així com de tres companyies internacionals, de França i Itàlia.
A més d'oferir una oportunitat per al públic de gaudir d'espectacles de primera qualitat, la FIET es consolida com un mercat en què programadors/es d'arreu del món i professionals del sector - uns cent vuitanta - ens visiten per conèixer el mercat dins el sector de les arts escèniques especialitzades en el públic infantil i familiar. En aquest sentit, és una excel-lent oportunitat perquè les companyies puguin exposar les seves darreres creacions i tot plegat establir sinergies per fer-se un lloc dins el mercat més enllà de la nostra comunitat.
També hi tenen lloc jornades professionals, que inclouen un mercadet de projectes i altres actuacions que convergeixen en una finalitat de fer, de la FIET, un espai dinàmic, obert, versàtil i amb consonància amb els valors de sostenibilitat social i mediambiental, amb accions de conscienciació que afavoreixen l'activisme i la proactivitat de l'ecologisme, dels valors democràtics, etc, més enllà dels propis que es desprenen del fet cultural que suposa el teatre en totes les seves vessants.
Un centenar espectacles, que inclouen funcions escolars, jornades per a professionals de les biblioteques, jornades de teatre inclusiu, com el del Centre de Dia, entre altres, a més de les obertes a professionals programadores i al públic en general, amb presència d'unes 46 companyies, prop de 48 espectacles diferents representats en les 113 funcions programades i que inclouen una estrena absoluta a nivell estatal i moltes d'altres a les Illes Balears, que ompliran espais - prop d'una quinzena d'espais escènics ( teatre, poliesportiu municipal, poliesportiu de l'escola Es Cremat, església, etc..) - a més de places i carrers de Vilafranca. Una programació amb la presència de companyies i professionals de les Illes Balears, de la Comunitat Valenciana, Navarra, Catalunya, Madrid, Andalusia, Astúries, Múrcia, Itàlia i França.
Així mateix cal recalcar l'especial rellevància que les actuacions de carrer ocupen dins la programació d'aquesta edició.
En definitiva, Vilafranca es convertirà en tot un teatre a l'engròs, ple de vida, emocions i màgia a cada racó.
Una vegada més, s'ha d'agrair tota la feina que es realitza des del propi personal municipal, el personal de la Xerxa de Teatre, el voluntariat que aporta allotjament i temps per dedicar-s'hi, de manera altruista, perquè tot sigui possible, i, com no, també reiterar aquest agraïment a les empreses que hi col-laboren, any rere any, fent-hi també les seves aportacions - i a les institucions - Ajuntament de Vilafranca, Consell de Mallorca, Govern de les Illes Balears i Ministerio de Cultura - que hi donen suport.
Així, en aquest sentit, una oportunitat més perquè Vilafranca torni a ser punt de referència, durant uns dies, de les arts escèniques i del món de la Cultura de tot Mallorca i de les Illes Balears, un espai d'interacció cultural, econòmica i de referència per a la indústria i els professionals dedicats al món del teatre per a famílies.
Tota la informació es troba al web www.fiet.cat.
( PROGRAMA, HORARIS, TAQUILLA, ETC...)


- Coalició PER MALLORCA proposa garantir el coneixement del català com a requisit bàsic per a una administració propera i de qualitat
- CONPYMES insta a Yolanda Díaz a materializar el compromiso de democratizar el Diálogo Social
- PIMEM lleva a cabo una jornada sobre el absentismo laboral a cargo de la agencia DM2
- Mallorca: El IMAS impulsa la creación de mesas de expertos para abordar la soledad no deseada, la prevención del maltrato y la atención centrada en la persona
- Mañana jueves día 7 de mayo en la Biblioteca Municipal Salvador Galmés de Sant Llorenç des Cardassar a las 19:00h se presenta el libro de Francisca Grimalt Gelabert “Enmig dels Xaragalls”
- Ante la propuesta de reducir el requisito lingüístico en plazas de difícil cobertura en Baleares, ANPE rechaza cualquier modificación que no pase por la negociación en el marco de la Mesa Sectorial
- Cala Millor (301.363 €): El projecte SAGTICA consistirà en el desenvolupament d’un sistema de monitoratge automatitzat que ha de permetre la millora i l’eficàcia de la informació del ciclo del agua
- Emotivo acto de homenaje a Maribel Torres y a su marido, Joan Tur, fallecido en 2018, por su contribución a la radio local y por su labor en la promoción de las tradiciones de Ibiza y Formentera
- Realitzat amb gran èxit el IV Memorial Riera Ferrari 2026 i taula rodona amb el president de Llevant en Marxa, Antoni Mesquida; el tresorer Leopoldo López i un dels membres destacats Joan Amengual
- La sanidad privada en Islas Baleares atiende el 44% de las urgencias y realiza el 37% de las intervenciones quirúrgicas.











































