
deixalles.org 14/11/2025 - 20:37:19 | ![]() ![]() |

Avui ha tingut lloc la X Marató de Reciclatge Creatiu de Roba a TIRME – CIEA (Son Nebot)
La Fundació Deixalles i l’Escola Superior de Disseny de les Illes Balears (ESDIB), amb el suport del Consell de Mallorca i Tirme, han celebrat avui la desena edició de la Marató de Reciclatge Creatiu de Roba, una iniciativa que impulsa l’ecodisseny, la reutilització tèxtil i la sensibilització ambiental a través de la creativitat.
L’esdeveniment, que s’ha desenvolupat de 9 h a 18 h a les instal·lacions de TIRME – CIEA, ha reunit estudiants de disseny, creadors emergents, professionals del sector i persones aficionades a la moda sostenible. En total, 15 participants —entre inscrits individuals i duets— han afrontat el repte de crear un estilisme complet fet exclusivament amb roba procedent de la recollida selectiva, proporcionada per la Fundació Deixalles.
Durant la jornada, els participants han disposat de 9 hores per transformar peces descartades en dissenys nous, originals i portables, evitant l’ús de cremalleres i optant per solucions creatives i sostenibles. A més, s’han treballat amb maniquins de diverses talles, amb l’objectiu de reflectir la diversitat corporal i fomentar una moda més inclusiva.
El jurat —format per representants de Deixalles, ESDIB, el Consell de Mallorca, Tirme i professionals del sector— valorarà les propostes segons criteris de creativitat, reutilització responsable, qualitat dels acabats, portabilitat i optimització del material.
Jornada especial del 21 de novembre: ponències, MasterClass i entrega de premis
Per celebrar les deu edicions de la Marató, el 21 de novembre a les 17 h tindrà lloc una jornada especial a TIRME – CIEA, Edifici de Visites, oberta al públic i al sector professional.
Programa de la jornada:
17:00 h – Presentació a càrrec de Xesca Martí, directora general de la Fundació Deixalles.
17:15 h – Ponències:
Gema Gómez, consultora i mentora en moda i sostenibilitat, autora i divulgadora. Directora executiva i fundadora de Slow Fashion Next.
Nati Yesares, cap de Medi Ambient a Solidança Treball EI SL.
Victoria Gil, exconcursant de la Marató i professora de Disseny de Moda a l’ESDIB.
18:30 h – MasterClass de dissenyadores locals:
Joana Borràs, dissenyadora i fundadora de la firma Feel Mallorca.
Angie Vallori, dissenyadora i fundadora de Moraduix Kids.
19:00 h – Entrega de premis de la X Marató, amb guardons de 1000 €, 600 € i 400 €.
Amb aquesta doble celebració —la Marató i la jornada del dia 21—, el projecte reafirma el seu compromís amb la moda circular i la innovació sostenible, demostrant que la creativitat és una eina clau per donar una segona vida als residus tèxtils.


- Mallorca: El IMAS impulsa la creación de mesas de expertos para abordar la soledad no deseada, la prevención del maltrato y la atención centrada en la persona
- Mañana jueves día 7 de mayo en la Biblioteca Municipal Salvador Galmés de Sant Llorenç des Cardassar a las 19:00h se presenta el libro de Francisca Grimalt Gelabert “Enmig dels Xaragalls”
- Ante la propuesta de reducir el requisito lingüístico en plazas de difícil cobertura en Baleares, ANPE rechaza cualquier modificación que no pase por la negociación en el marco de la Mesa Sectorial
- Cala Millor (301.363 €): El projecte SAGTICA consistirà en el desenvolupament d’un sistema de monitoratge automatitzat que ha de permetre la millora i l’eficàcia de la informació del ciclo del agua
- Emotivo acto de homenaje a Maribel Torres y a su marido, Joan Tur, fallecido en 2018, por su contribución a la radio local y por su labor en la promoción de las tradiciones de Ibiza y Formentera
- Realitzat amb gran èxit el IV Memorial Riera Ferrari 2026 i taula rodona amb el president de Llevant en Marxa, Antoni Mesquida; el tresorer Leopoldo López i un dels membres destacats Joan Amengual
- La sanidad privada en Islas Baleares atiende el 44% de las urgencias y realiza el 37% de las intervenciones quirúrgicas.
- Baleares mantiene en abril el ritmo de reducción del desempleo anual (-7,8%) una vez superada la Semana Santa
- El Consell de Mallorca consolida los 3 millones de euros de la línea de ayudas económicas para financiar residencias municipales
- SOLO EL 2 % DE LOS EDIFICIOS EN LAS ISLAS BALEARES ES PLENAMENTE ACCESIBLE PARA LAS PERSONAS CON MOVILIDAD REDUCIDA











































