
el-pi.com 05/01/2026 - 11:18:53 | ![]() ![]() |
El Pi demana un pla urgent per millorar les vies ciclistes de Mallorca
Salas defensa una planificació real, coordinada amb ajuntaments i al Federació Balear de Ciclisme
El Pi – Proposta per les Illes ha presentat al Ple del Consell de Mallorca una moció per impulsar la millora de les vies utilitzades pels ciclistes a l’illa, amb l’objectiu d’augmentar la seguretat, ordenar les actuacions pendents i donar resposta a una realitat cada vegada més present a les carreteres mallorquines.
Mallorca és una terra profundament vinculada al ciclisme, tant per la seva tradició esportiva —amb figures històriques i actuals de primer nivell en totes les modalitats— com per la gran base social que el practica. A les Illes Balears hi ha més de 110 clubs ciclistes actius i milers de persones que practiquen aquest esport de manera regular, als quals s’hi han d’afegir més de 150.000 cicloturistes que visiten Mallorca cada any.
Malgrat aquest pes social, esportiu i econòmic, El Pi alerta que moltes de les carreteres utilitzades com a vies ciclistes no ofereixen les condicions de seguretat adequades, ni per als ciclistes ni per a la resta d’usuaris de la via. A això s’hi suma el fet que bona part dels vials cívics anunciats encara no s’han executat i que existeix una manca de coordinació entre el Consell i els ajuntaments en aquelles vies de titularitat municipal.
“El ciclisme és una realitat consolidada a Mallorca, però la resposta institucional no està a l’altura”, ha afirmat Antoni Salas, portaveu d’El Pi al Consell de Mallorca. “No basta anunciar quilòmetres de vials cívics: cal prioritzar les vies realment més utilitzades i més perilloses, escoltant els ciclistes i els municipis”.
La moció presentada per El Pi insta el Departament de Carreteres i Infraestructures del Consell a obrir un procés de consulta amb la Federació Balear de Ciclisme i amb els ajuntaments per identificar quines són les vies més transitades pels ciclistes que necessiten actuacions urgents, ja sigui mitjançant la renovació del ferm, l’eixamplament de la calçada o altres millores de seguretat.
A més, El Pi proposa l’elaboració d’un Pla de Feina per a la Millora de les Vies Ciclistes de Mallorca, amb un calendari d’actuacions clar i públic. “Necessitam planificació, criteris objectius i terminis concrets. Cada any continuam lamentant accidents i situacions de risc que es podrien evitar amb una gestió més decidida”, ha remarcat Salas.
Finalment, la iniciativa també planteja l’establiment de convenis entre el Consell i els ajuntaments titulars de trams especialment perillosos, per poder actuar de manera coordinada allà on la competència no és exclusivament insular.
“El Pi defensa un model de mobilitat segura, ordenada i respectuosa, que tengui en compte tant els residents com els visitants, i que protegeixi la vida de les persones”, ha conclòs Antoni Salas. “Millorar les vies ciclistes no és només una qüestió esportiva, és una qüestió de seguretat viària i de responsabilitat institucional”.


- Dijous 23 a les 19:00 hores, S'Illot: Les veus de Mercè Picornell, Toni Pallicer i Joana Gomila dialogaran amb el públic per elaborar un manifest compartit sobre el futur del territori
- Pleno en Inca: Modificación puntual n.º 21 y 25 del PGOU; Hermanamiento con Aguilar de la Frontera; Plan Territorial de Protección Civil Local; Ruegos y preguntas, jueves 23 de julio a 11h
- Santanyí demostra la seva solidaritat amb un bat de rècord al 'Pa amb oli a la fresca' de l'AECC
- CCOO Servicios de les Illes Balears hace un llamamiento a una participación masiva en la manifestación del 26 de julio
- Manacor pateix incidències en el subministrament d’aigua arran de l’avaria elèctrica generalitzada. L’Ajuntament reclama el finançament d’un nou dipòsit de regulació per reforçar la garantia del servei
- Restauración Mallorca CAEB rechaza la prohibición de fumar en las terrazas de bares y restaurantes al considerar que se trata de una medida desproporcionada que restaría competitividad
- TIBURÓN (Jaws, Steven Spielberg, 1975)
- Santanyí reforça la seguretat del subministrament d'aigua amb la perforació de quatre noves captacions
- Elecciones Cambra de Comerç de Mallorca
- Anoche, el Port Vell de Son Servera acogió la tradicional cena al aire libre, con la tremponada como protagonista de una velada llena de buen ambiente, risas y momentos compartidos entre vecinos/as













































