
ib.ccoo.es 22/01/2026 - 12:52:29 | ![]() ![]() |
Balears no es pot permetre perdre recursos per tacticisme polític
La negociació del nou model de finançament és una oportunitat per tenir més recursos a les Illes. Les condicions de vida cada cop més precàries dels treballadors i treballadores balears s’agreuja amb les decisions que estan prenent amb la negativa d’aplicar la llei estatal d’habitatge, acceptar la condonació del deute i ara la negociació del sistema de finançament.
El rebuig de l’executiu balear a la proposta del model de finançament, que s’ha oficialitzat aquest cap de setmana, no ha de suposar un trencament de les negociacions entre el Govern d’Espanya i el de les Illes.
Per CCOO de les Illes Balears, el model proposat suposa un punt de partida en el qual hi ha un augment important de recursos per a la nostra comunitat autònoma que són molt necessaris per millorar els serveis i polítiques públiques, com ara són sanitat, educació, dependència... Tot i això, entenem necessari que les especificitats de l’arxipèlag quedin més ben reflectides en el nou model de finançament i que això fa necessari una negociació amb clara vocació d’arribar a un acord.
Les persones treballadores de les Illes Balears no ens podem permetre una negativa frontal a un sistema que d’entrada millora els nostres recursos disponibles. No es poden repetir situacions com les viscudes al passat, en les que hem vist com es rebutja la condonació del deute o es nega l’aplicació de la llei estatal d’habitatge per tal de sols fer oposició al Govern central.
Una terra rica, en la que els seus treballadors i treballadores són cada dia més pobres, no es pot permetre perdre capacitat econòmica per fer front als reptes que tenim per endavant: revertir els efectes negatius de la massificació i turistificació que patim; problemàtiques a les que hem de donar solució des del Pacte per a la Sostenibilitat Econòmica, Social i Ambiental .


- Opinión conjunta todos a una, excepto muy pocos, sobre la playa de S'Illot (Manacor): “Debe hacerse compatible la protección de la arena y la posidonia, con el resto de actividades de la localidad”
- El próximo sábado día 9 de mayo de nuevo una edición más en el Club Náutico de Porto Cristo (Manacor), “Vela por la ELA”. Desde las 15:00 horas actividades deportivas, Tardeo
- La Orquesta Sinfónica Illes Balears presenta un gran final de temporada de abono 2025-26 con Mozart y Mahler. El concierto será el 8 de mayo en el Auditorio de Manacor, a las 19.30 horas
- VOX EXIGE A PROHENS QUE EXPLIQUE POR QUÉ LAS FAMILIAS DE BALEARES SIGUEN SIN PODER ELEGIR LA LENGUA DE ENSEÑANZA DE SUS HIJOS
- Coalició PER MALLORCA denuncia el col·lapse dels serveis públics per la sobrepoblació
- Cala d’Or s’omple de color, música i tradició amb una Fira d’Abril multitudinària
- Es Llombards reivindica l’ofici i la tradició amb una emotiva i participativa Festa d’es Tondre
- IDILIQ Hotels & Resorts inaugura en Mallorca un nuevo complejo turístico familiar: Wyndham Portocolom
- El Govern consolida la campaña de limpieza del litoral con 23 embarcaciones distribuidas en todas las islas. En Cala Rajada, Portocolom, Cala d’Or y la Colònia de Sant Jordi, etc
- Otra vez a las puertas de lo imposible











































