
cpermallorca 27/01/2026 - 20:14:34 | ![]() ![]() |
Coalició Per Mallorca s’oposa frontalment a la regularització massiva de 500.000 immigrants i alerta d'un "col·lapse social"
La formació considera que la mesura per decret és "improvisada i injusta" i que agreuja la crisi d'habitatge i la saturació dels serveis públics a les Illes.
Coalició Per Mallorca ha manifestat avui el seu rebuig absolut a la regularització massiva de 500.000 immigrants per decret. Des de la formació es qualifica aquesta decisió d'improvisada i injusta, ja que consideren que agreuja la pressió sobre Mallorca i sobre el conjunt de les Illes Balears, un territori que, segons afirmen, "ja està al límit".
Joan Serra, de Coalició Per Mallorca, alerta que aquesta regularització és un "error greu" perquè ignora la realitat d'unes Illes ja al límit de la seva capacitat en habitatge, sanitat, educació i recursos naturals. Segons Serra, la mesura agreujarà la crisi immobiliària i l'expulsió de residents, alhora que saturarà uns serveis públics ja desbordats.
També adverteix d'un efecte multiplicador per les reagrupacions familiars i d'un efecte crida que premia la irregularitat, perjudicant directament els treballadors més vulnerables amb més precarietat. En definitiva, considera que la mesura consolida un model econòmic de creixement descontrolat i mà d'obra barata, confonent la humanitat amb una improvisació que acaba carregant tot el cost social sobre la ciutadania.
Crítica a la gestió política
La formació assenyala directament la responsabilitat política de l'Executiu Central: “L’esquerra espanyola fa anys que substitueix una política migratòria seriosa per eslògans i gestos. I l’esquerra alternativa, Podem, Sumar i MÉS hi afegeixen pressió amb un discurs que nega els límits i tracta qualsevol crítica com si fos una falta d’humanitat”. Coalició Per Mallorca conclou que el preu real d'aquestes polítiques el paguen els residents amb "lloguers impossibles, serveis saturats i la cohesió social en risc". En aquest sentit, defensen que el debat ha de fugir de demagògies i governar amb responsabilitat i planificació.
"La immigració no es gestiona amb decrets massius ni amb titulars: es gestiona amb control, ordre i decisions valentes que posin per davant la cohesió social i la viabilitat dels serveis públics. Per això, deim NO a aquesta regularització massiva", finalitza el comunicat.


- Dijous 23 a les 19:00 hores, S'Illot: Les veus de Mercè Picornell, Toni Pallicer i Joana Gomila dialogaran amb el públic per elaborar un manifest compartit sobre el futur del territori
- Pleno en Inca: Modificación puntual n.º 21 y 25 del PGOU; Hermanamiento con Aguilar de la Frontera; Plan Territorial de Protección Civil Local; Ruegos y preguntas, jueves 23 de julio a 11h
- Santanyí demostra la seva solidaritat amb un bat de rècord al 'Pa amb oli a la fresca' de l'AECC
- CCOO Servicios de les Illes Balears hace un llamamiento a una participación masiva en la manifestación del 26 de julio
- Manacor pateix incidències en el subministrament d’aigua arran de l’avaria elèctrica generalitzada. L’Ajuntament reclama el finançament d’un nou dipòsit de regulació per reforçar la garantia del servei
- Restauración Mallorca CAEB rechaza la prohibición de fumar en las terrazas de bares y restaurantes al considerar que se trata de una medida desproporcionada que restaría competitividad
- TIBURÓN (Jaws, Steven Spielberg, 1975)
- Santanyí reforça la seguretat del subministrament d'aigua amb la perforació de quatre noves captacions
- Elecciones Cambra de Comerç de Mallorca
- Anoche, el Port Vell de Son Servera acogió la tradicional cena al aire libre, con la tremponada como protagonista de una velada llena de buen ambiente, risas y momentos compartidos entre vecinos/as













































