
premsaeuib 02/02/2026 - 12:30:37 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA-PODEM RESPONSABILITZA EL CONSELLER DEL CONFLICTE A SFM.
La coalició preguntarà al conseller pel futur de SFM després de dos anys i mig sense respostes i davant les aturades convocades per la plantilla.
Esquerra Unida – Podem formularà una pregunta al Ple del Parlament de les Illes Balears de demà, treballada conjuntament amb els treballadors i treballadores del servei, adreçada al conseller d’Habitatge, Territori i Mobilitat sobre el futur que espera a Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) si es manté la situació actual. Després de més de dos anys i mig de legislatura, el Govern no ha atès les necessitats del servei, fet que ha conduït la plantilla a convocar aturades els dies 9, 10 i 11 de febrer.
El diputat de la coalició i coordinador d’Esquerra Unida de les Illes Balears, José María García lamenta la manca d’actitud negociadora i de talant del conseller davant les reivindicacions de la plantilla. Unes reivindicacions motivades, entre altres qüestions, per greus problemes de seguretat. Entre aquests destaquen la manca de vies de comunicació i de resolució d’incidències en el dia a dia, així com la necessària creació del Comitè de Seguretat, òrgan encarregat d’elaborar els protocols per a la resolució d’aquestes incidències.
A tot això s’hi afegeix que hi ha trens que no poden circular a la seva velocitat normal i trams en què es deixa a la perícia dels maquinistes fins a set reduccions de velocitat a causa del mal estat de les vies. També es denuncia la falta de manteniment i la petició que aquest es dugui a terme amb personal propi, i no de manera externalitzada i sense un control adequat, integrant el manteniment dins la plantilla del servei.
A les reivindicacions dels treballadors i treballadores s’hi sumen les de les persones usuàries, que pateixen la manca de freqüències, fet que provoca vagons més plens i, per tant, més incomoditat; la supressió de trens intermedis, que allarga els trajectes; la manca de trens ràpids, així com una percepció creixent de manca de seguretat i de confiança en el servei.
Des d’Esquerra Unida de les Illes Balears denuncien que SFM no pot viure d’actes publicitaris que serveixin únicament com a propaganda del conseller però que no solucionen els problemes reals als quals s’enfronta diàriament una plantilla que ha arribat al seu límit i ha convocat mobilitzacions. Mobilitzacions que Esquerra Unida – Podem dona suport i de les quals responsabilitza directament el conseller i el seu equip per les conseqüències que puguin tenir sobre les persones usuàries del servei.


- Dijous 23 a les 19:00 hores, S'Illot: Les veus de Mercè Picornell, Toni Pallicer i Joana Gomila dialogaran amb el públic per elaborar un manifest compartit sobre el futur del territori
- Pleno en Inca: Modificación puntual n.º 21 y 25 del PGOU; Hermanamiento con Aguilar de la Frontera; Plan Territorial de Protección Civil Local; Ruegos y preguntas, jueves 23 de julio a 11h
- Santanyí demostra la seva solidaritat amb un bat de rècord al 'Pa amb oli a la fresca' de l'AECC
- CCOO Servicios de les Illes Balears hace un llamamiento a una participación masiva en la manifestación del 26 de julio
- Manacor pateix incidències en el subministrament d’aigua arran de l’avaria elèctrica generalitzada. L’Ajuntament reclama el finançament d’un nou dipòsit de regulació per reforçar la garantia del servei
- Restauración Mallorca CAEB rechaza la prohibición de fumar en las terrazas de bares y restaurantes al considerar que se trata de una medida desproporcionada que restaría competitividad
- TIBURÓN (Jaws, Steven Spielberg, 1975)
- Santanyí reforça la seguretat del subministrament d'aigua amb la perforació de quatre noves captacions
- Elecciones Cambra de Comerç de Mallorca
- Anoche, el Port Vell de Son Servera acogió la tradicional cena al aire libre, con la tremponada como protagonista de una velada llena de buen ambiente, risas y momentos compartidos entre vecinos/as













































