
mancomunitatplademallorca.net 26/02/2026 - 17:14:29 | ![]() ![]() |
La Mancomunitat del Pla de Mallorca celebra a Algaida la IV Fira de l’Ocupació amb prop de 200 ofertes de feina i 145 entrevistes concertades
Algaida ha acollit avui la IV Fira de l’Ocupació del Pla de Mallorca, organitzada per la Mancomunitat del Pla de Mallorca, en una jornada que s’ha desenvolupat entre les 9.30 i les 13.30 hores i que ha destacat per l’alta participació d’empreses, centres de formació i persones candidates.
L’acte inaugural ha tingut lloc a l’auditori del Casal Pere Capellà, on han donat la benvinguda la presidenta de la Mancomunitat del Pla de Mallorca, Joana Maria Pasqual; la batlessa d’Algaida, Margalida Fullana; la consellera de Promoció Econòmica del Consell de Mallorca, Pilar Amate; la directora general de Treball i Diàleg Social, Maria de la Luz Moreno; i la coordinadora del SOIB, Isabel Ferretjans.
Durant les intervencions, s’ha posat en valor la importància de generar espais de trobada entre el teixit empresarial i la ciutadania que cerca noves oportunitats laborals, així com el compromís institucional amb el desenvolupament econòmic i social del territori.
La Fira s’ha celebrat a la sala polivalent d’Es Porrassar i ha comptat amb la participació d’una quarantena d’empreses i entitats i diversos centres de formació, que han presentat la seva oferta formativa i han realitzat demostracions en directe. En aquesta edició, com a novetat destacada, s’han organitzat entrevistes concertades prèviament entre empreses i persones candidates per a ofertes concretes, amb un total de 145 entrevistes realitzades i prop de 200 ofertes de feina disponibles.
Els principals objectius de la Fira són facilitar la inserció laboral, impulsar el contacte directe entre empreses i persones demandants d’ocupació, donar a conèixer l’oferta formativa existent al Pla de Mallorca i fomentar l’emprenedoria i la innovació com a motors de creixement econòmic. La jornada ha estat valorada com un èxit de participació i organització, consolidant-se com una cita de referència al territori.
Al llarg del matí també s’ha celebrat, a l’auditori, un taller d’emprenedoria i innovació a càrrec de Pere Jiménez, d’ADR Balears, qui ha exposat un cas d’èxit d’una startup i ha compartit eines i recursos per a persones emprenedores.
Posteriorment, s’ha desenvolupat una taula rodona sobre casos d’èxit del Pla de Mallorca, moderada per Aparicio Lluc Aparicio, conegut a les xarxes socials com Paricio Productions. Hi han participat Francisca Mesquida (Porreres), Alicia Cerdà (Montuïri) i Marc Ruiz (Petra), que han compartit les seves experiències professionals i trajectòries d’èxit al territori.
La jornada també ha comptat amb la presència de batles i batlesses del Pla de Mallorca, entre ells i elles representants municipals de Santa Eugènia, Lloret de Vista Alegre, Llubí, Sineu, Montuïri i Costitx, que han volgut donar suport institucional a la iniciativa.
Des de la Mancomunitat del Pla de Mallorca es vol expressar un agraïment especial als mitjans de comunicació Tot Pla, IB3, Diario de Mallorca i Última Hora per la cobertura de l’esdeveniment; a l’Ajuntament d’Algaida, especialment a la Brigada, Servei de Neteja i a la Policia Local per la seva col·laboració; a Sa Conuna pel servei de càtering i food truck; a totes les empreses i entitats participants; als centres de formació per les demostracions realitzades; a l’organització de Mobofest per les entrades cedides per al sorteig; i a totes les persones visitants i candidates que han fet possible, amb la seva assistència, l’èxit d’aquesta quarta edició de la Fira de l’Ocupació del Pla de Mallorca.


- Otra vez a las puertas de lo imposible
- El Consell de Mallorca y las federaciones impulsan «Creixem en l’esport!», un nuevo programa de jornadas deportivas con calendario regular
- La Asociación Cultural s'Agrícola de Manacor celebra las fiestas de San Isidro del 8 al 17 de mayo con un amplio programa cultural, será el pregonero el párroco Andreu Genovard
- Mañana lunes se abre el plazo para presentar las solicitudes de plaza para educación infantil, primaria, ESO y educación especial, permanecerá abierto hasta el día 14 de mayo
- El Govern inicia el proyecto de ampliación y mejora de la EDAR de Vilafranca de Bonany inversión que supone un total de 235.950 € (IVA incluido), estación depuradora
- Voleibol Manacor de Superliga Masculina: Terminamos la liga en 4ª posición después de caer a semifinales 3-0 [ 25-18, 25-19, 25-17], el objetivo era competir con los mejores y lo hemos hecho
- ANPE: El sindicato reclama seguridad jurídica, compensaciones para los docentes y medidas urgentes ante el encarecimiento del transporte escolar, garantizar condiciones justas
- El Correllengua Agermanat passa pel Llevant, Pla, Migjorn en el primer dia de Mallorca. Capdepera, Artà, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Vilafranca, Porreres i Felanitx i concert de La Gossa Sorda
- El Consell de Mallorca incrementa un 30% las ayudas para la atención a personas en contexto de prostitución
- Goleada, victoria y playoffs (5-0)











































