
mancomunitatplademallorca.net 15/05/2026 - 12:59:16 | ![]() ![]() |

La Mancomunitat del Pla de Mallorca impulsa el “Fòrum FP i les feines del futur” per apropar l’alumnat a les oportunitats professionals del territori
La Mancomunitat del Pla de Mallorca ha organitzat aquest divendres, 15 de maig, el “Fòrum FP i les feines del futur”, una jornada celebrada al Teatre Municipal de Vilafranca de Bonany amb l’objectiu de donar a conèixer les oportunitats que ofereix la Formació Professional (FP) i reflexionar sobre els perfils professionals amb més projecció de futur al territori.
L’acte, desenvolupat entre les 10.00 h i les 11.30 h, ha comptat amb la participació d’alumnat de l’IES Sineu i del CEPA Es Pla, així com de persones interessades en continuar la seva formació i millorar les seves oportunitats laborals.
La benvinguda institucional ha anat a càrrec de Marta Oliver, regidora d’Educació de
l’Ajuntament de Vilafranca de Bonany i antiga alumna del CEPA Es Pla, qui ha destacat la importància de continuar generant espais d’orientació i acompanyament per a les persones joves i adultes del municipi i de la comarca.
La jornada ha estat moderada per Maria Aguadero, tècnica del POAP Territorial Manacor, i ha inclòs diferents ponències i experiències vinculades a la Formació Professional. Joan Vidal, professor de l’IES Porreres, ha presentat part de l’oferta formativa actual i les possibilitats professionals associades als estudis d’FP. Posteriorment, Antoni Solivellas, cap d’estudis del CEPA Es Pla, juntament amb les persones exalumnes Júlia Mones i Rafel Ferrà, han compartit
les seves experiències acadèmiques i laborals després del seu pas per la Formació Professional. Finalment, Rafel Crespí, de l’IES Sineu, ha exposat diferents iniciatives relacionades amb la preparació de l’alumnat davant els nous reptes del mercat laboral.
Durant el torn obert de preguntes, les persones assistents han pogut resoldre dubtes sobre itineraris formatius, sortides professionals i programes de mobilitat internacional.
La presidenta de la Mancomunitat Pla de Mallorca ha remarcat que “impulsar accions com aquest fòrum és essencial per acostar la Formació Professional a la ciutadania i donar resposta a les necessitats laborals presents i futures del nostre territori. Apostar per la formació és apostar per un desenvolupament professional de qualitat, arrelat al Pla de Mallorca i adaptat als nous temps”.
Des del departament de Promoció Econòmica de la Mancomunitat s’ha explicat que aquestes iniciatives tenen com a objectiu motivar l’alumnat a continuar formant-se, descobrir noves oportunitats professionals i fomentar experiències de mobilitat com els programes Erasmus+, que permeten adquirir competències personals i professionals molt valuoses en un entorn europeu i millorar així la seva ocupabilitat futura.
La jornada ha finalitzat amb la voluntat compartida de continuar promovent espais de trobada entre centres educatius, alumnat i professionals per facilitar l’accés a una formació adaptada als reptes socials i econòmics actuals.
Aquest projecte s’emmarca dins el programa «SOIB Desenvolupament Local» per dur a terme actuacions de promoció de l’activitat econòmica i el desenvolupament local
2026-2027, el qual està promogut pel SOIB i compta amb el finançament de fons de la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals.


- Denuncia por posibles vertidos de aguas residuales en el entorno de Sa Cova de sa Genovesa, en el municipio de Manacor, problema ambiental que se arrastra desde hace décadas
- Inca entrega els Premis Literaris Pare Colom 2026. Joan Llensa Aubert, Carles Camps Mundó, Noé Sitjas del Águila i Jordi Maíz Chacón guardonats en les categories de narrativa, poesia, teatre i assaig
- El GOB rebutja la criminalització del moviment social davant la crisi territorial i d’habitatge
- ANPE RECLAMA CULMINAR EL “ACORD MARC” Y ABRIR LA NEGOCIACIÓN DE UN NUEVO ACUERDO QUE INCLUYA LAS PAGAS EXTRAS ÍNTEGRAS Y UN PLUS DE DIFÍCIL COBERTURA PARA MALLORCA
- El Consell de Mallorca consolida las estaciones de ITV como referente estatal en accesibilidad para las personas con discapacidad auditiva
- PROGRAMA DE LES FESTES DE LA BEATA 2026 DE VILAFRANCA
- Cap Vermell Grand Hotel da el salto a la Copa del Rey con un barco que lleva su nombre
- «Buits: espais per a la mirada», de Vicenç Mulet, abre la Misericòrdia a la escultura contemporánea
- Incendio en la zona del Puig de Sa Bassa de Son Servera: En estos momentos el suceso está controlado pero no extinguido y los operativos seguirán vigilando y refrescando la zona
- La patronal del metal FEBAME ofrece un incremento salarial del 15,4% en 4 años y lamenta la convocatoria de huelga













































